Wednesday, November 6, 2013

АЗ СЪМ ГАДНЯР, ЗАЩОТО СЪМ ИЗВЪРШИЛ ГАДНИ НЕЩА (вина за действията си)

ВИНА №4 - ПРИЧИНИТЕ

Предишна статия АЗ НЕ ИЗПИТВАМ НИЩО, А УЖ ТРЯБВА ДА ОБИЧАМ (вина за равнодушието)

Човек изпитва чувство на вина за постъпки, които дълбоко в душата си смята за "неправилни" и "лоши". Типичен пример за такова чувство на вина е вината от изневяра. Ако човек има вътрешно убеждение, че да изневеряваш е лошо (по морални, религиозни или още някакви съображения), то той винаги ще се измъчва от това чувство на вина.

Жените изпитват по-често вина от изневяра от мъжете, тъй като по природа мъжете са по-полигамни от жените.



Как да се избавите от това чувство на вина: Самият факт, че чувствате вина, означава, че сте осъзнали постъпките си. Най-напред трябва да разберете, наистина ли е толкова лошо това, което правите. Възможно е това, което ви се е струвало лошо, просто да е резултат от общоприетото мнение. В такъв случай е необходимо да се научите да бъдете независими във възгледите си към живота.
Може да поискате прошка от човека, когото сте засегнали с действията си и да се надявате, че ще прости.

Когато се наказваме за действията си, означава, че разбираме, че заслужаваме това наказание. Така то рано или късно ще ни сполети. Но не бива да привличаме негативите към себе си.

Най-важното е да успеете да простите сами на себе си за извършената постъпка, тогава всичко ще си дойде на мястото.

Следваща статия: АЗ СЪМ НЕУДАЧНИК, НЕ ПОСТИГНАХ ТОВА, КОЕТО ИСКАХ (вина за непостигнати резултати)

използвани източници: http://www.stud-psyholog.ru

Ако не ви затруднява, кликнете на някоя от рекламите на Google.

No comments:

Post a Comment